Rabu, November 07, 2012

Friend finder. Soal tak percaya ke?

Siapa yang memang pakai friend finder (ff) memang tau la ape menatang tu kan?? hehe. Aku ni boleh kata pengguna tegar atau pengguna setia ff ni. Almaklum lah kan ke aku dan suami dulu bercinta jarak jauh. Dan aku pengguna setia maxis sejak dulu lagi, aku tak pasti kalau line lain ada ff ni.

Aku berkawan dengan suami masa 2002 dulu selama dua tahun. pernah lost contact then jumpa balik tercouple lah kami sampai 2010 terus bertunang dan kini dia suamiku. Dia di shah alam dan aku di melaka. Masa belajar dulu tak la berkecimpung sangat dengan ff ni. But bila dah kerja dan ada duit masing-masing bolehlah nak habiskan duit sikit kat hal-hal macam ni. haha.

Sejujurnya aku tidak meletakkan 100% kepercayaan dan takla takde kepercayaan langsung pada suamiku. 50-50 la. Padaku ni yang terbaik. Masa kami bercinta selalu la gaduh, biasa la setan banyak menggoda. Selalunya kes cemburu. Duduk jauh gini la jadinya. So ff la penyelesaiannya. Kadang bila gaduh, masing-masing ego dan buat diam je. Aku pun nak tau dia kat mana ofcoz la guna ff ni, so aku tau dia kat mana dan dapat agak tengah buat apa.

Tapi sekarang tak guna sangat la, dia selalu depan mata kan. Cuma kalau dia balik lambat tu, aku buat la ff ni. saja taknak sms tanya dia kat mana. As long still tunjuk add dia kat ofis ok la tu. hehe.

Itu belum masuk buat 3g dulu-dulu. Aduhai, zaman bercinta kan. nak tergelak bila ingat balik. Bab dugaan tu tak payah cerita la. Banyak sangat dugaan, gaduh-gaduh, putus tipu-tipu. Kalah filem hindustan kau. Alhamdulillah sekarang tak gaduh hal remeh-remeh lagi. Masa mendewasakan kita kan?

Ff ni ada baik dan buruk. Bagi aku;
Baik
- tau lokasi (kalau dia kena culik ke??haha.alasan)
- kurangkan sikit rasa syak
Buruk
- habis kredit la oii

Tapi serius la, kalau (minta di simpangkan la ye) suami/isteri di culik.. bukan ke salah satu cara buat ff so boleh tau kedudukan dia kat mana. So kesimpulannya, sila lah buat ff ye. Kalau suami taknak accept tu, ada la tu tersembunyi. hihi gurau je.

** Sambil buat entry makan kek batik. nyam nyam. hasil air tangan sendiri. nak resepi sila google. hikhik. erm... sedapnyeee....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan