Ahad, April 24, 2011

Dulang hantaran murah!!Barang kahwin murah!!

Hari ni baru teringat nak share tentang dulang hantaran yang aku dapat beli dgn murah. sbbnye tadi baru balik dr rumah kenduri sorg sedara. erm tp sampai2 je pengantin da lepas berarak. sanding awal pulak.. dlm 12.30.. erk ke aku yg tak alert n xtengok kad kahwin dorang?? hehe..



Hanya b2b n ex-b2b yang tau camna serabut pk hal duit bile nak kawin ni. sume nak cut-cost. meskipun majoriti lelaki yang keluarkan duit, taukah anda pihak lelaki/bakal suami akan banyak serahkan hal kawin pd anda?? (kalau anda2 adalah pompuan ye).. tak kisah dr segi pilih kain buat baju kawin ke, barang hantaran ke, pakej2 kawin ke n so on la. dia jd finance approval je. ala2 jadi bos je la, bagi kata putus stuju or x dgn cadangan kite. betulkan b2b?? haha.



Ok berbalik pada dulang hantaran murah. huh rasanye skang ni tgh 'in' dulang jenis yang bercorak2 kan?? aku penah berkenan dulang kayu tu. banyak la survey2 sana sini, sume dulang jenis moden punye mst rm30 ke atas. ade yg regenye pun rm40++ tau!!! huh! ok kire murah rm20++ kat bandar baru ampang nun. but still xpuas hati n survey dlu. merayau2 internet dapat la info tempat barang2 kawin murah. kat chow kit.



Meh aku tunjuk dulang yang aku kata murah tu..... jeng jeng jeng.....






:: dr pandangan dekat (bentuk lurve lagi tuh...jgn jeles! haha)







:: ni dr pandangan atas. besar tau. letak 2 pasang kasut pn muat kot. hihi.




:: pandangan keseluruhan. nampak x kaki dia yg comel tu?? da xperlu nk lapik bawah dia dgn dulang tradisional tu. stand alone.




:: one more pic. ok x? bg aku cantik n sgt berpuas hati!!

Jom teka harga pulak...... rm50? rm40? rm30? rm20? sume salah!!!.......

Aku beli dgn rege rm13.50 je!! di ulang rm 13.50 tau!! aku beli 7 dulang.. murah x?? mula2 dia bagi rege rm15 but aku minta kurang lg n d sebabkan aku beli byk brg lg so dpt la rege tu beb. alhamdulillah...

Brg lain yg aku borong bawa balik...doorgift+kotak, paper bag, bunga manggar n bunga telur.. habis la ribu2 lemon gak.. hihi... banyak design lagi utk dulang tu. cuma aku cari yg cantik n murah!! dulang jenis kayu tu aku dapat rm20 tp aku pk better beli yg besi, tahan lama skit. bole la adik lelaki n abg aku pakai nanti bile dorg nk kawin pulak... :)

Kedai ni kat chow kit.. kalau tau pasar chow kit tu, mmg da dekat sgt la.. cume tempat agak tersorok.. 1st time g mmg susah la sbb aku pn mana ade g sana..

Nama kedai dia...
kedai bunga vivian (no 8, jalan haji hussein)

Aku dapat info kedai nih dr sorang b2b yg baik ati. ni link dia kitakesitu. Untuk dapat info details pasal nak ke tempat tu refer link tu ye.

Memang macam2 ade kat kedai tu. korang nak upah buat hantaran pun bole. rege aku xingat, depends pada permintaan n design korang nak rasanye. ade yang kata kedai ni murah lagi dr kedai2 kat nilai tu. wallahualam. aku xpegi nilai sbb jauh n malas. memandangkan kedai ni pn mmg murah sgt dr kedai lain yg aku da survey, so just beli ape yg di perlu kat sini. setel!!

p/s : leh passing info ni pada membe2, famili n sedara yang nak kawin. mana yg bole jimat, jimat le kan...... :)

23 ulasan:

  1. omg murah dan cantik. kite dh lama nk cari something like this. tp tak jumpa. semua mahal2. huhu.. end up beli jugak wp mahal. :((((

    BalasPadam
  2. yehaa...dah gi ye.best kan?ritu pun i beli dulang kat situ,tempat lain rm25,sana rm19 je.gila beza banyak =)

    BalasPadam
  3. Murah tuuuuu... :) selalu jenis yg cmgitu 30-40 hengget each...! untung2...

    BalasPadam
  4. farah : takpe awak maybe ade rezki kt brg lain nanti..maybe kalau ade brg lain belum beli, bole la g sana...

    kitakesitu : da g 2 kali..2nd time trs borong..hehe..mmg sume murah2 dr tempat lain

    willbemrs : hehe mmg untung sgt..alhamdulillah..ade tmpt yg sewa je pn tp cecah rm30-40..tersedak sy..haha..

    BalasPadam
  5. u, x buat sewa ke dulang tu?
    nice sgt...
    kalau u buat, i nak sewa.. =)

    BalasPadam
  6. Mariessa : awak duduk mana? boleh d pertimbangkan kot. hehe. anyway ape2 email me kat Yana_Comel2104@yahoo.com ..

    BalasPadam
  7. Kalo mintak awak tolong belikan leh tak sebab saya dok sarawak la nanti bank in kan kat akaun awak termasuk pos penghantaran..mak minta tolong sangat2 ni...huhu

    BalasPadam
  8. Tanpa nama : minta maaf sgt2..bkn taknak tlg tp sy ni pun tgh berbadan dua, da tak cargas mcm dulu..hehe..anyway ade kawan-kawan sudi tolong kawan kite ni tak??

    BalasPadam
  9. alamat dye ktmn?hehehe

    BalasPadam
  10. Murahnya... tp jauh la... klu ada org tlg belikan ok jugak...

    BalasPadam
  11. Hehe ada yang nak ke?? mungkin akan di pertimbangkan untuk open order sape yg nak.. tunggu...

    BalasPadam
  12. wahh best ni , mmg tgh survey harga brg2 tu pn sblm mjlis , bole bg alamat penuh kdai tu x , haa lg 1 nk tnya kdai tu ada jual fancy bottles xpn jar yg kecik2 yg org dok buat doorgift skg ni ..

    BalasPadam
  13. wahh best ni kena p cari siap2 sblm mjlis , nk tnya kt situ ada jual fancy bottle or jar yg kecik molek yg org dok buat doorgift tu x

    BalasPadam
  14. tak pasti pulak.. tapi memang macam2 ada kat situ.. harga pun murah..

    awak ni duduk mana? kalau area ampang.. try pegi bdr baru ampang, sebelah spektrum tu ada kedai brg kawin tak silap nama 'la fleur' kot. ada nampak jar comey2 tu harga 80sen je..

    BalasPadam
  15. bawu niat hati nak pegi nilai 3.... nak beli barang2 kat sana......p nampaknya kat sini pn ada yang murah2

    BalasPadam
  16. Yup..kt sini murah..nilai mhl la..

    BalasPadam
  17. Ade lagi murah .cuba tengok La Tienna Bridal kat facebook memang best ,dulu beli kat die gak ok harga dulang die tu.

    BalasPadam
  18. 7 dulang dgn harga 13.50 ???? Like seriously ? ke 13.50 for each ?

    BalasPadam
  19. Ptg td bru gi survey dulang besi camtu tp empat segi kt kdai bunga kt kg medan, dpt rm10.ok gak lh.dh ltk brg&bunga ckit, cntik lh kan

    BalasPadam
  20. tanpa nama: untuk sedulang je harga tu. kalau 13.50 utk 7 dulang, bankrap la nyonya tu. haha

    faridah fj: murah tu. kg medan kt mana tu? blh gak share, mana tau ade dekat dgn area tu.

    BalasPadam
  21. tlg bli kn..murah nyeeeee..

    BalasPadam
  22. tlg bli kn..murah nyeeeee..

    BalasPadam
  23. wah! sangat murah. Bertuahnya.. skng, brg sme mahal. Hu3..

    BalasPadam