Jumaat, November 30, 2012

Berat badan naik macam di pam-pam yo...!!

Huhu... kawan-kawan... berat badan aku naik mendadak ler... baru ni pergi la timbang (secara kebetulan jalan-jalan ke shopping mall) then erkkk...... Apakah sebabnya??

Aku ada la telan vitamin minyak ikan/fish oil ni tapi takla selalu.... huwwaaaa... minyak ikan memang banyak baiknya tapi effect buruknya paling aku tak suke dan mesti mommies lain pun tak suke punye...

Jeng jeng jeng.... berat badan aku naik mendadak okey....!!! Lepas habis pantang boleh di katakan berat badan turun mendadak dan banyak. Lebih slim berbanding masa majlis kahwin dulu. huhu. Seronok bukan kepalang. Maintain sampai anak sekitar umur 6 bulan (bulan 9 gitu), tup-tup bulan 10 hari tu start naik. Dan now berat dah bertambah 3-4 kg tau!!!! ah tidakkk!!!

Ye...apa yang aku tau vitamin minyak ikan ni boleh sebabkan pertambahan berat badan/gemuk. Tapi awal hari tu tak nampak apa-apa kesan buruk pun but now... huhuhuhuu.... ~eh nak kena stop makan langsung ke vitamin ni??

Okey kalau nak kata aku kuat makan... mungkin.. tapi tak selalu sebab aku kawal jugak selera makan aku ni dengan kawal dari bertambah-tambah nasi.

Senaman?? Memang aku malas bersenam tapi aku rasa aku lebih aktif banyak buat kerja dari kerja ofis sebelum ni.

Atau adakah......??? aku pregnant lagi...??? Eh biar betul kot... Erm dah la bulan ni miss period... 2-3 minggu ada rasa tak sedap perut tapi cik bulan merah still tak menampakkan batang hidungnya. Hadeiii... yang ni tak tau nak cakap ape la... kena tunggu lagi beberapa hari/minggu.

Haha... hari ni saje entry merapu... tak gumbira la katakan... :(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan