Rabu, Januari 02, 2013

Hari pertama di tahun 2013

Semalam takde buat apa-apa aktiviti menarik. Selain tidur dan melepak di rumah. Hihi. Sampai sakit kepala sebab banyak tidur.

Buka mukabuku (fb) kawan-kawan sebaya semua update status tentang akan menjejak ke 3-series tahun ni. Haha. Senyum sorang je aku baca. Terasa tua? Kihkihkih. Hanya pada angka kot. Jiwa tetap muda, barulah awet muda. Huahuahua.

Memang terasa cepat masa berlalu, rasa tak percaya tahun ni akan menginjak ke angka 30 umurku dan kami-kami yang seangkatan. Kami dah banyak makan garam rupanya. Ye betul lah kata pepatah orang yang tua ni lebih makan garam. Yang bermaksud, dah banyak pengalaman yang di jalani. Bila di fikir, ada hal yang rasanya buang masa di lakukan dan kalaulah masa boleh di ulang pasti kita akan lebih hargai masa yang ada tu. So adik-adik tu dengarlah kata-kata dan nasihat orang tua ye, sesungguhnya mereka lebih logik dalam sesuatu hal sebab mereka dah banyak pengalaman dalam hidup mereka.

Apa pun biar umur tua tapi jiwa maintain muda. Hahaha. Yang penting perbaiki apa yang kurang bila semakin menginjaknya umur kita ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan