Khamis, Januari 31, 2013

Jangan simpan dalam hati

Kata dia orang.. "jangan simpan dalam hati". Senangnya.
Hari-hari mengadap, hari-hari ada saja tak kena.
Kau stress, aku pun jadi stress.
Hati yang gembira tak pernah ada.
Yang tahu hanya marah dan tinggi suara.
Boleh ke aku tahan?

Air mata meleleh dengan mudah.
Aku bukan seperti itu sebenarnya.
Tapi semenjak ni tak tahu kenapa, adakah aku lemah?
Sakit hati tak payah cakaplah.
Buntu. Perlukah mencari arah lain? Atau hanya terus di sini.
Memanglah dia mahu mengajar tetapi terlalu kasar rasanya bagi aku.
Engkau lain, aku lain.

Ya Allah beri aku kekuatan, beri aku ketabahan.
Sesungguhnya dalam dilema, masa depan yang masih samar.
Beratnya kepala fikir, mata bengkak menahan rasa.

ARRRGGHHHHH!!!!!.......AKU NAK RESIGNNNNNNNN.....!!!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan