Rabu, Disember 12, 2012

Anak ayah....??? atau anak ibu...???

Kata orang.. kalau anak perempuan akan rapat dengan bapak dia dan jika anak lelaki akan rapat dengan emak dia. Betul ke?? Atau mitos je. Ke tengok keserasian bintang kelahiran?? Huhu.

Aku tengok anak aku ni (boy ye) agak rapat dengan ayah dia. Pantang nampak ayah dia, mesti nangis minta berdukung. Kalau tak amik, nangis kuat dan merajuklah dia. Hehe. Dengan aku, kadang menangis kadang tak heran. Mungkin aku dah biasa buat dia berdikari. Aku tak suke kalau terlalu manja lagi-lagi anak lelaki. Dia mesti strong dan tabah!

Berbanding dengan aku ni yang kadang tegas dan garang, suami aku agak lembut. Bukan lembut awww ye. Suami aku susah nak tengok dia marah dan suara keras. Aku je yang macam tu. Huhu. Sebab tu kami ada jodoh kot, macam bumi dan langit. Ada hikmahlah, semoga suami terus macam tu, bersabar dengan aku dan kerenah aku. :)

Tetapi walaupun nampak anak macam rapat dengan ayah dia, tapi kalau tidur malam mesti tidur dengan aku, tidur kat ketiak aku. Kadang dia sengaja nak aku dodoi dulu baru nak tidur walaupun dia dah ngantuk sangat. Aku tak pernah lagi berjauhan dan tak tidur dengan anak, tak tahulah kalau dia okey je dan jenis berdikari. Bagus jugak macam tu.

Ada rasa jeles jugak bila ayah dia selalu sebut 'anak ayah..anak ayah'. Hihi tah ape je aku ni. Tapi takpelah rapat dengan ayah dia pun. Rapat dengan orang lain, baru lain ceritanya. So kesimpulannya tak semesti anak lelaki rapat dengan emak dan anak perempuan rapat dengan ayah ye. Mungkin ada 'sesuatu' pada si emak atau ayah yang buat depa lebih rapat dengan salah seorang. Apapun no heart feeling lah, kata anak 'buat' sama-sama kan?? Hehe.

Pssssstttttt.... aku teringin nak anak perempuan pulak... tengok orang pregnant dan tunggu waktu bersalin, ada rasa jeles lagilah kalau kandung anak perempuan. Sabar yana... sabar... Kihkihkih.... Rindu sangat-sangat waktu mengandung... lalalalalala...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan