Khamis, Mei 15, 2014

Aku frust.... huhu


Assalamualaikum......





Hmmmmm...... bukan kisah frust menonggeng kerana putus cinta. Itu zaman muda-muda ye la, ni dah tua bangka gamaknya. Al-kisah siang tadi aku ada minta satu resipi dari seorang sahabat facebook tapi alih-alih dia promote join kelas yang dia adakan. 

Dalam hati kecilku berkata sambil merungut "aku bukan tak ada duit, bukan tak mampu tapi dengan harga tu, aku boleh buat pusingan modal untuk permulaan bisnes kecil-kecilan aku" huwaaa... ye la aku kena berjimat sekarang ni di samping mendapat pendapatan yang lebih stabil.

Untuk join kelas tu dan belajar satu resipi kek kena bayar rm 150. Tak mahal ke bagi korang? Memang itu ilmu dan pendapatan bagi dia dan seangkatannya. Dan aku memang ada ternampak harga tu boleh di kata standard rate untuk kelas-kelas membuat kek ni. Tapi.... hmmmmm... tah le apa nak cakap, nak di luahkan lagi. 

Bukan niat nak memburukkan sesiapa tapi sekadar luahan kekecewaan. Tak apa la bukan aku tak tahu boleh cari resepi di internet. Berlambak. Cuma kena banyak try and error untuk dapat rasa yang sedap dan menepati citarasa. Kalau la ada hamba Allah yang dah profesional dan nak mengajar aku buat kek secara percuma, alangkah bertuahnya badan. 

Tskkk tskkk (bunyi ala-ala sedih la konon.huhu).... wassalam.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan