Selasa, Oktober 16, 2012

Gaya baru......

Hah ni bukan gaya baru stylo-mylo tu...haha...tapi gaya tidur anakku setelah menginjak 6 bulan lebih ni...sejak dia dah pandai meniarap dan menelentang balik ni...aiiisyyy memang penat okey....masa mula-mula tidur letak cantik je sebelah aku... aiii tak sampai berapa minit dah dia pusing-pusing (sekarang dah pandai tidur meniarap), tengok-tengok bila bangun malam dia nak menyusu takdenya kedudukan dia elok macam baru start tidur tadi. paling syok, dia ada kat kaki aku..hai la anak....katil memang kena kepung dengan bantal la sekarang ni.

Sampaikan ibu dia ni nak jatuh katil sebabkan dia menghimpit ke arah aku.hahaha.kalau aku jenis tidur mati, memang dah tergolek pun. si ayahnya dah lama mengalah tidur bawah. kesian. demi keselesaan anak. habis satu katil dia kongker.

** lebih kurang gini la keadaanya. buahahahaha..

Okey tu baru pasal cara dia tidur sekarang ni.. lain-lain perkembangan;
- naik walker bukan main laju..kalau ke dapur tu mak aiii...lajuuu...kalau aku pergi dapur, dengar dia datang dengan walker dia dan tengok-tengok dah ada belakang aku..
- check-up untuk 6 bulan hari tu tak banyak naik berat badan dia..dari 7.3 ke 7.6.. sikit kan?? mana tak, sekarang memang dia dah lasak/aktif. bila bagi baring, sibuk meniarap dan menelentang. bila bagi duduk, nak sekejap je then minta berdiri, sibuk pulak melompat. letih. bagi naik walker, habis satu rumah dia terjah. aduhai..
- aku dah bagi dia makan nasi+sayur yang di blender. berselera dia.alhamdulillah.susu pun kuat minum jugak.
- suka kalau orang gelak sebab kerenah dia. konon dia pegang la kaki dia masa baring, aku saja gelak macam suka+kelakar dengan kerenah dia tu, wah bukan main galak dia buat lagi sambil gelak-gelak.
- nak tidur kena ikut kemahuan dia. kadang nak di dukung sambil enjut-enjut (macam buai tu). kalau taknak, dia marah-marah dan kejungkan badan dia. so cuba pulak baringkan dia mengiring dan melekap untuk menyusu. kalau dah senyap ok la tu, dah kena. so dia akan senyap dan tidur. huhu.
- orang kata, bayi ni bila dah besar sikit so dah tak bangun malam. erm takdenye la. anak aku ni mesti 2-3 kali bangun malam untuk menyusu.
- aiyo dah pandai nak ikut bila nampak orang pakai tudung. pernah akak aku nyakat dia, buat-buat pakai tudung nak keluar dan-dan tu jugak nak dukung kat akak aku. haha. bijak-bijak kata akak aku.
- mulutnya bising.. bababababa... mamamamama...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan