Khamis, April 28, 2011

Tempias rezeki orang yang nak kahwin

Korang percaya tak org sekeliling kite pn akan kene tempias 'murah rezeki' orang yang nak berkahwin ni?? aku percaye. sume d mulai dengan niat baik so ade la imbalannye. aku terfikir soal ni bile orang terdekat aku yang tak penah2 menang lucky draw seumur hidup, kali ni dapat 3rd best prize yang berupa notebook brand hp. fuiyoooo.. bakal pengantin pun tak sebertuah tu..hehe...tu le rezeki adik lelaki aku sendiri... meh aku habaq..


Sebelum ni aku da berkira2 nak suruh adik aku je tukang capture pics time kahwin nanti if bajet memang takde. dia bukan le pro but just bole tahan la.. aku pun tak kisah as long ade pic sebagai kenangan. stiap momen yang penting.. n aku da berkire2 jugak nak saving untuk beli kamera best maybe dslr. dari pemikiran logik aku, untuk jangkamasa panjang dari aku amik OP better aku beli kamera baru.. no no no aku bukan perkecikkan yg OP ni tak penting.. memang sangat penting!!! cume situasi aku lain. bole d kata aku gile bergambar, jadinye tu yang plan beli kamera je.. hehe..so next time bole pakai lagi sampai lebam...


N rupanye diam2 adik aku da pasang niat nak beli kamera dslr untuk amik pics d majlis aku nanti.. Ya Allah terharunye aku.. tup2 last week dia ade company dinner, tu yang tiba2 rezeki bergolek menang 3rd prize tu. memandangkan dia da ade laptop sendri so dia nak jual untuk beli kamera tu.. see skang dia dapat hadiah free untuk topup2 beli kamera tu.. kuasa Allah. syukur.. takde la rasa susahkan dia.. kesian..




Rezeki bole di samakan macam durian bergolek kan?? hihi..




Sorang lagi adalah besfren akak aku yang kitorang da anggap macam kakak sendiri..sebelum ni cakap.. 'jangan risau pasal kek, nanti akak yang sponsor k'.. alhamdulillah... tup2 tah dorang ade majlis ape tah masa lucky draw dia menang permainan game (ps3 kot)..haha aku pun tak tau..n dia kata nak jual, sebab dia tak main menda2 tu...


Trime kasih Ya Allah.. murahkan rezeki orang yang nak membantu ringankan beban aku n bakal suami... :)


Korang ade gak tak cerita macam ni?? meh ar share... nak tau jugak... :)

3 ulasan:

  1. selalunya bila kita berniat baik nak tlg org, insyaallah akn dpermudahkan dan rezeki kita lagi berganda.selalu camtu la...:)

    BalasPadam
  2. betul tu.. jadi pengajarannye bermurah ati la pd bakal pengantin.. hehe... meh2 sape nak sponsor lagi.. ekeke.. :D

    BalasPadam
  3. alhamdulillah.. saya pun dapat lucky draw masa kursus kahwin hari tu, very2 happy :)

    BalasPadam