Rabu, April 20, 2011

Kit kecemasan pengantin

Kit / beg kecemasan nih bkn perlu ade pd yg biasa kite dgr je mcm d tempat keje, keta or rumah. tp as for me n pembacaan sana sini n melalui pemerhatian dr majlis2 sekeliling termasuk kakak aku, kit / beg kecemasan pengantin mmg sgt penting!



Meh aku list serba sikit yg terdetik d fikiran, kalau ade tambahan korang pandai2 la masuk list korang ye. hehe. check it out~~




Kit brg2 jahit - jarum, benang, gunting




Brooch, pin peniti, pin (yg dulu2 pakai utk lampin kain baby..btl ke?haha), klip rambut, getah rambut, pengepit kuku

- extra2 pn takpe. xde slh pn. sediakan payung sblm hujan. :)



Alatan mekap (sbg backup)

- bedak, lipstik, eyeshadow etc2

Tisu (sgt pntg!)

- prepare byk2, xksh yg gulung or dlm kotak. jgn bile tgh mekap baru sibuk nk cari tisu. mcm kwn aku! hehe. kalau utk pengapit, siapkan la tisu yg kecik2 tu utk dorg pegang ye.



Ubat-ubatan

- Minyak cap kapak, actifast, plaster. aku ni mudah skt kepala so actifast sgt pntg for me.



Air mineral

- Time korang haus gile n nerves xkan korang nk g lari amik air kt dapur ye dak?? better prepare air mineral mlm sblm majlis n sorok skit. tkt ade nk 'kenekan' korang. selawat sblm minum ye. yg ni aku highlight sgt. ms tunang pn aku da set in mind awal2 utk sedia air, neves n pnt so akan haus memanjang. tp jgn lbh2 minum sakan kang terkencing2 je.



Contact lense solution, dry eye water n maybe eye-mo also (utk yg bercontact lense)

- Better kalau ade contact lense extra. jgn hrp 1 pair je. sbb xmustahil contact lense tu leh koyak n bile pakai buat mata xselesa. aku da biasa pakai so aku ade experience ni.




Charger henfon (& make sure ade kredit henfon tu!sng buat call)

- bile da bz kdg2 charger henfon tah ke mna2. mcm aku. haha. pntg ni tau! nti ade guest or kwn2 nk call ke xdpt reach kesian la dorg. plg elok cas siap2 mlm sblm majlis.




p/s: Yg aku list kt atas yg plg pntg bg aku. kalau ade xpenting bg korg just abaikan la. beringat sebelum kene ye!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan