Jumaat, Mac 11, 2011

Karierku : maju @ menurun??


As salam..


Rutin harian masih spt biasa, isnin to jumaat keje d ofis manakala sabtu ahad masa utk pelbagai planning. skang ni tiap minggu schedule full je. mengatur majlis kahwinku, jemputan kenduri sedara-mara juge kwn2 n partime bisnes. kepala penuh dgn macam2.. huh.


Skang aku nk stick cite karier yg aku planning n target taun 2011 ni. alhamdulillah da tercapai walau msh awal taun. actually msh d tempat keje lama, sbb...erm...bos syg btl dgn aku, pujuk byk kali..hehe..


Awal taun (jan) hr tu, aku dpt offer keje (naik pangkat, naik gaji)..so aku htr surat resign. memula discuss dgn kompeni baru by fon, of coz la kene htr surat sebln notis kan?? dia push gak paling awal lagi aku leh start sana. awal taun ni mana la ade cuti tahunan yg byk kan? aku still gk ckp awal pn 2-3 hari. if nak jugek, u buy off me la..means kompeni baru kene byr gantirugi pd kompeni aku skang ni (yg lama la)=sebulan gaji aku...pantas dia jwp, ok no problem! adusss.. mampos aku! honest aku xsampai ati nk resign 24hrs sbb keje2 pending mn leh setel sehari! nk proper handover lg (memandangkan aku je yg serba tau ttg sistem akaun d ofis). tp aku pk blk, this is for my future so aku nekad...


aku htr srt, by hand (letak atas meja bos), email n sms. time tu la bos aku tak masuk ofis! adess.. but punye la bos2 aku tu terkejut, ptg tu da nk blk dlm kol5 dorg dtg.. gulp! aku telan liur, cuak gk nk mengadap..


Bak kata org, gamble jek la. aku slamba sbb mmg aku xslh ape. ni keputusan aku. 1st soalan biasa le, nape nk behenti. aku ape lg goreng la..


" pot pet pot pet, takde increment... bla bla... takde bonus....overload work but benefit less....for my future.......bla bla n bla lagi...."


Aku goreng habis2an sgala tak puas hati aku. haha. dorg ape lg (bos2 aku) putar belit ckp frust,ur changed etc dgn aku. bla bla bla (nk cite sume pjg beb!)..time tu dia pujuk gk, ape yg leh wat aku stay? aku diam je...aku ckp thanks n blah g meja aku...


Tp dlm hati aku sgt sebak (mata aku bertakung air mata time dpn dorg), tahle nape. ade rs sebesalah. mlm takleh tido pk hal ni..


Atas rs perikemanusiaan,at last aku pjgkan notis sebulan.. dgn hal ni gak bos aku celik mata.. dia pujuk2 aku, dia counter offer naik gaji n naik pangkat... termasuk kwn aku sorg ni pn kene tempias, dpt rs gak ape yg aku rs ni (promotion).....syukur sgt.. offer yg lbh skit dr kompeni baru dlu. so aku terpakse tolak kompeni tu, sgt2 sorry...mgkn gak sbb aku mmg da selesa keje tempat lama ni...lg pn tempat baru tu agak jauh (puchong)...pehhhh...


So dptla d simpulkan d sni, azam aku utk taun 2011 utk karier da tercapai...alhamdulillah tak terhingga...(rezki nk kawin kot! hehe)...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan