Isnin, Mac 28, 2011

Ape yang aku rasa


Aku tak suke d alam realiti merepek2 nk luah rs sedih even dgn mak aku. yes sblm2 ni kalau aku ade mslh dgn kekasih hati aka tunang now, aku xpenah ckp ape2 dgn mak aku. tp as a mom kan, dia tau la dr riak muka aku. kalau nangis mata aku akan bengkak bile bgn pg. bile dia tanya, aku ckp kene gigit nyamuk. ekeke. sorry mom, tp dia tau la aku gurau. tp skang bkn soal mslh sume2 tu lg. mslh mcm tu aku blh setel kot.



Hr ni dtg keje takde mood, curi ms skit meluah prsn kt sini. xde niat tarik perhatian sape2.


Erm org kata time nak kawin ni, rezki murah. kan??


Ye aku stuju. tp di 1 sudut aku rs rezki aku xsemurah tu. dr sblm ni yg aku angankan, punye photographer marveles! yes tu yg 1st aku mau utk perkahwinan aku. sbb? 1 moment yg indah tu xmungkin terulang. x akan! melalui gambar @ video sume terakam indah n manis. boleh di lihat blk walau pn 50 thn akan dtg lg. kecuali kene bencana alam or musibah xdi ingini la kan, mcm rumah terbakar ke, ape ke...wallahualam moga di jauhkan..


Tp situasi aku..contohnye kau cume ade rm 50 dlm tangan tp kau nak beli kasut baru, baju baru, henbeg baru, tudung baru n segala baru spt yg kau idamkan, mustahil kan?? dan kau pulak nak pakai sume ni sbb nak menghadiri dinner sempena majlis perpisahan habis belaja, yg hanya skali seumur hdp kau akan merasainya, tak ke kau rs mcm down gile?? tu la ape yg aku rs skang. :(


Bak kata sorg b2b, bajet ciput tp nk grand. hehe. aku xmau grand. aku cume nk ape yg aku hrp n inginkan, aku dpt bile masanye tiba. tp pk2 mcm xdpt kot. sedih, pilu, down, takde mood n berbagai lg rs yg ade.


Terkadang ade rs cemburu pd b2b yg ade parents sng @ kaya, dorg boleh petik je sape dorg nak as wedding planner etc. or diri sendiri yg kaya dgn byk simpanan dgn kata lain hdp da kukuh. aku?? sgala2 kene mandiri @ berdikari dptkan ape aku mau. xde sape aku boleh sandarkan. tunang aku mmg slalu ade di sisi, tp aku paham sbb dia pn belum kukuh dlm karier dia. mak aku da tak keje, kalau boleh mmg aku taknak gune sesen pn duit dia. tp aku mmg xmampu kot. msh perlu bantuan dia sdikit. Ya Allah kuatkan aku! mgkn org ade yg kata, ala buat yg simple n ala kadar je la. tp keinginan hati, aku takleh sangkal. majlis aku sederhana je tp sgt berharap dpt ape aku idamkan.


Ya Allah, aku ingin dan akan mendirikan masjid, bantu lah aku kasihani lah aku. segala rezki utk aku dr pelbagai sudut, dr atas langit, dr dalam tanah, dr sume sudut, timbulkan dan sampaikan pd aku. amin ya rabbal alamin.


** Oh da la pagi ni tgn kene air panas. tah melamun ke mna. aku bkn jenis cuai..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan