Khamis, Mei 19, 2011

Sedang 'siapkan diri'

15 days to go...........


Bukan siapkan diri untuk hari majlis sahaja tetapi siapkan diri untuk tenang n kuat hadapi segala dugaan yang dah n akan di hadapi.


Lebih kurang lagi 2 minggu kami akan bernikah. progres wedding sangat banyak, preparation secara marathon. cuti baru ni selama 4 hari pun memang tak duduk diam. hari-hari keluar g beli macam-macam barang.


Bile nak dekat majlis memang macam ni, akan ade je yang kurang or tiba-tiba nak beli. haha bole pulak tiba-tiba kan?? nak tambah la ape la. isk macam-macam.


Vendor-vendor tinggal nak finalise discussion je lagi. ape patut n tak patut buat.


Buat bakal-bakal pengantin, b2b yang ade blog or tak aku cuma doakan smoga punye ketabahan n kekuatan hadapi masalah yang pasti mendatang.


Masalah dari famili n sanak-sedara, bukan senang nak puaskan hati banyak pihak. cuma bersediala dengan telinga kuali yang kalis bunyi-bunyian. hahaha. serius! pandangan tu banyak, demanding tu banyak tapi tengok la poket kite k! lain ar dorang nak sponsor. aku cakap straight to the point je. tensen beb! suggestion kemain tapi habuk pun tarak, baik takyah banyak bunyi. emo. hihi.


Masalah dari vendor. lagi-lagi untuk mereka yang upah vendor pelbagai. ambik pakej asing macam katering, pelamin, baju sanding, mekap, jahit baju nikah etc2. aku tak punye banyak vendor untuk majlis aku. untuk pakej mekap, pelamin, baju sanding, baju nikah n katering sume all-in-one. cume berdoa tiada masalah. amin. aku buat yang termampu, Allah yang tentukan sumenye. ni pun dah pening. bukan tak cuba faham, tapi bile dah janji sekian-sekian tolong la tunaikan. contohnye aku nak ambik baju sekian-sekian date, dia kata akan call balik esok untuk konfirm. tup-tup seharian suntuk tunggu takdo gak. hampeh. thats why kene letak dateline yang lebih awal, supaya dapat elak kalau ade masalah d kemudian hari. so ade masa untuk selesaikan. huh!


Masalah dengan bakal suami. tak di nafikan bile kite stress, nak naik angin je kejenye. pastu of coz akan banyak bincang banyak hal dengan bakal pasangan hidup kite. so marah pun akan tempias pada si dia. bawa-bawa banyak bersabar. hah ni memang kene pada aku, sejak-sejak ni memang aku selalu marah-marah je. tunang aku sendiri cakap macam tu. hehe. bile dah sedar terus minta maaf, yela stress persiapan n keje kat ofis lagi. dia senang je, bagi duit kat famili n dia teruskan keje je kat sini. huh jeles. hehe. tapi aku cerewet, aku nak sume pilih sendiri. kalau tak elok pun aku sendiri yang pilih so puas hati. haha. kesimpulannye, bertolak-ansur. kalau dia marah, aku pulak diam je la kan. :P


Masalah paling besar adalah dari diri sendiri. masalah fizikal bole buat stress. lagi-lagi masalah berat badan kan?? majoritinye. include of me. tapi rileks je. kite usaha tapi kalau tak dapat weight di inginkan janganla stress yang keterlaluan. cool je n move on. masalah psikologi, orang sekeliling push untuk hal yang kite tak suke. masalah psikologi kat tempat keje lagi. buat seketika abaikan je. letak tepi la sume tu.


Panjang pulak aku membebel kali ni. ape pun jika satu-satu masalah tu terlalu sukar sampai rasa macam tak dapat di selesaikan, letak tepi dulu. just buat something yang bole buat kite hepi.


Doa untuk menghadapi stress : surah al-imran ayat173

2 ulasan:

  1. sama2 kita 'siapkan diri' tarikh kawen kita pun lebih kurg kan..? good luck..byk2 sabar, fikir positif n redha je dgn apa yg dtg...chaiyok!! ;)

    BalasPadam
  2. this is so true. apa yg u tulis sama dgn apa yg kita lalui sekarang. maybe kita dalam fasa yg sama kot? hehe

    BalasPadam