Khamis, Mei 05, 2011

Apa salahnya pakai gaun kembang dan bertudung

Sinonim bila kita sebut gaun pengantin (yang kembang tu tau) mesti terfikir seksi-seksi belaka. betul tak?? ok fine tapi skarang zaman da moden so pakaian gaun pengantin kembang yang seksi bukan penghalang untuk di pakai. bukan la pakai semata 'bogel' macm tu. boleh di mix dengan pakai baju inner saja or tambah dengan lace luarnya. ermmm mst cantik kan??




Salah satu impian kahwin aku adalah nak pakai gaun pengantin kembang kaler putih ala2 omputih tu la. n ade test one pair hari tu kat butik n sangat berkenan. fit to me. masa try tu di temani akak n mak. so dorang kata ok (dalam hati da hepi sangat!). so da reserved siap-siap la kan. hepi kemain tau.





Tup2 bile da kat umah akak bagi komen yang lain pulak. dia kata tak sesuai kalau pakai gaun tu n pakai tudung. is it?? tapi aku tak rasa macm tu. macam2 style bertudung ada skarang ni so pada aku takde masalah langsung. masa aku try tu aku pakai tudung berawning tu, ok maybe la memang tak sesuai tapi aku memang tak bercadang pakai dengan tudung jenis macam tu! dalam kepala otak da ligat berfikir style tudung macam mana yang sesuai. maybe akak aku belum terbukak mata lagi kalau sebenarnye banyak style tudung ada kat malaysia ni (marah ni!). akak aku sebelum ni free hair sejak berumahtangga dia bertudung da. takpela aku tak salahkan dia, pendapat dia je pun. tapi buat me goyang la kan. mana tau memang tak sesuai. dia cadangkan just buat photoshoot studio nanti dengan baju tu. huh frust la. nak la tunjuk pose ala cinderella kat pelamin nanti. hehe. insyallah baju tu nak di pakai masa malam berinai je. malam.. so takde la panas pakai baju kembang2 kan. smoga sume berjalan lancar hendaknya. hopefully dapat gerak hati which one yang terbaik untuk aku di majlis nanti..




possibly baju ku akan spt ini. tidak la sebijik ye. just orang butik tu suggest pakai gaun tu dengan lace macam ni (sememangnye gaun tu seksi bangat!). n of coz pakai baju inner k dalam dia. huhu.















See! semua gambar2 atas ni cantik je pakai gaun n bertudung kan. isk3....

P/s : sedang cari idea style tudung n veil yang sesuai. sape yang ade idea or pakar, sila la tunjuk ajar ye.. hehe

6 ulasan:

  1. suke2..nak pakai cam ni gak..hehe..berangan..x salah pon..asal menutup aurat..kan kan..me sokong kamu ^_^

    BalasPadam
  2. xsalah la pakai gaun kembang ngn tudung..cantik je =) tp klo org chuby cam nida, xsesuai pkai kembang2 cam ni..nnti lg kembang..hehe..

    BalasPadam
  3. nora xleh pakai gaun kembang sbb chubby hehe

    BalasPadam
  4. ala yana pun chubby la.. jadi konfiden sebab org butik tu cakap suit dgn i..dia byk bagi cadangan n nasihat mana elok n tak dgn kite..kene tengok jenis kain n design jugak..

    alahai konfius ni.. :(

    BalasPadam
  5. hi yana :) yani rasa ok la kalau nak pakai wedding gown ala omputih tu.. sekali dlm seumur hidup nak 'feeling' princess apa salahnya.. :D mungkin yana boleh cari gambar brides yang pakai gown tapi berhijab lepas tu tunjuk kat kakak.. mungkin terbukak jugak hati dia untuk kasi komen yang memberangsangkan :D hehe..

    BalasPadam
  6. yani : good idea!..maybe sbb dia belum penah nampak pengantin pakai gaun wit tudung yg gorgeous kot..kalau psl internet, dia memang jarang surfing2.. hehe..thanks yani.

    BalasPadam