Khamis, Disember 02, 2010

Corat ~ coret

Ya Allah.. berabuk sudah my blog.. huhu
ape nk buat bz ngan keje+bz ngan partime biz+malas n malas n malas.. hehe

ohhh.. ape yg nk share ye.. erm ya.. i'm engaged!! (xsure penah cite kt u'ols ke x sblm nih)... insyallah next year mendirikan umahtangga..
doakan ku ye..
so sape2 yg nak bg servis FREE ke sempena majlis aku nati leh gak..
contohnye jd fotografer ke, nk sedekah cupcakes ke, nak buatkan hantaran marveles ke... hehe
besar tapak tangan, nyiru ku tadahkan... ekeke...
sape nak suggest something pn bole...pakej kahwin ke, pakej bln madu ke.. hehe.. sgt d alu2kn utk sharing...

tak krg jugak skang ni bersepah majlis kawin sana sini...
majlis sedara mara, kawan2, jiran2 etc

tak ketinggalan bersepah sales sana sini.. so sape2 yg nak berjimat utk dpt item d ingini better time nih la nk grab.. tak rugi u'ols... dpt murah & jimat...

erm byk la nak cite tp nti2 la ye.. hehe.. utk kamu sume... layannn...


Khamis, Mei 13, 2010

Jom.. jom.. jom.. jom...

Eh2 korang nyanyi lagu jom heboh eh?? ekeke.. aku bkn nak ajak korang g jom heboh pun... ahaha tipah tertipuuu...

Erm camni... insyallah esok aku akan berada d stadium nasional bukit jalil.. bkn nak g dating tau.. aku terlibat n join buka booth d Karnival 1Kasih tu... date dia 14-16 mei nih.. korang senang2 jom la dtg.. lagi2 untuk sape2 yg tengah cari
kain ela ke, baju kurung ke...

Ade byk acara best gak... nak tau ape acara yang ado??
meh klik sini. nak cite pn panjang lebar.


** Nota kaki yg lari tajuk : Hoorayyyy... shahir masuk balik akademi... 1st time aku siap vote tau.. hihi... berbaloiiiiii...

Jumaat, Mei 07, 2010

Kesiannya adira....

Semalam diari hari ke-4 minggu 8..cik adik adira sakit mata pulak.. aku kurang pasti nama sakit dia..tp katanye ade infection n leh jangkit kat org lain..n dia tunjuk bawah mata dia macam bengkak kot... hopefully takkan jejaskan persembahan dia this week @ esok..yey tak sabar nengok adira ber'rock' esok...

Adira akan bawa lagu Ella..lupa lak tajuk dia...time kelas kelmarin pn nengok dia nyanyi da best..hehe...~kalau da minat, gitu la ye~.......ngeh.....

Di sbbkan dia skt mata, kene tahan kat asrama lak 2 ari ni ~kamis n jumaat~...tah dr sape agaknye dia berjangkit yek...musykil2... so bosan skit nk tgk diari, coz adira takde sebagai penyeri...heeee lagik....

Erm yg kelmarin, production jemput Ella dtg akademi...ajar adira pn jap jek..erm maybe adira da terer n tak perlu tunjuk ajar lebih2 sgt kot...hmmm......hiiii..

But si farina suke lak sbb dapat kasut free dr si ella.. patutnye bg adira la.. sbg tanda sokongan n bg semangat...nih bg gelang jek...haha...maybe rezki si farina...yek la puji2, untung2 dapat kasut free lak....ye tak..

Bukan tak puas ati or dengki yek...haha...takde untungnye kat aku pun...adeh tapi si farina perangai dia cam budak2 la, terlompat2.... terkinja2..... dia kan mak org daaaa...dush3......

Kat youtube ade terbaca..kes semalam si ain kutuk mau... ala dia gurau jek tu.. nape ade yg marah sbb ain kutuk dia... sbbnye si mau da banyak kutuk n down kan org lain ape... fair arr tuh.....adioss......

Isnin, Mei 03, 2010

Sajer cerita pasal af8

Korang minat ke?? aku boleh la kata minat. ari2 nengok diari..hehehe..aku adore dgn adira.she is so cute n sore dia power. but masih perlu di asah la. sometimes show dia macam artis lebih berpengalaman dari yg kau luar tuh.. yg sore cam hampeh pun ade. tepuk dada tanya diri sendiri kenyataannye..haha.

Semalam nengok diari eksklusif selepas penyingkiran...huhu shahir terkuar..he is quite good.tp maybe bukan rezeki dia..aku bajet si maulana kuar. aku tak suke dia.hehe.~sori to maulana fans~ n mata meliar gak baca mesej2 kat tepi bahagian tv tu...erm upenye ramai tak suke maulana ye..n frust shahir kuar..apo nak buek..trime jo la..

Memang agak memeningkan ar semalam...bkn pening ape..nak pilih chanel nk nengok punye pasal..time yg sama ade debaran af, pehtu ade mentor..tup2 ade lak aim ke 17...so bertukar2 chanel la last tuh....berpinau ar sape yg join nengok dgn aku... aku yg pegang remote..so ikut aku mna nak nengok...haha best...~aku bkn queen control ya~............ :P

So utk af kali ni..sangat la berharap adira menang...vote??erm rahsia.....aku ade vote ke ehh??hehehe........aku minat takla sampai ber'afundi'2.......sowriiii bak kata edlin...ekeke....

Selasa, April 27, 2010

Melangkah setapak lagi...

Salam kawan2 smua...hehe..cam ramai lak yg baca blog aku nih..yana da lama sepikan diri...erm takde ape nak di tulis..lagi pun tengah merangka masa depan n terlalu banyak plan nak di buat....(cam besh jek dengar..haha)....... ^_^

Neway..skang aku da melangkah dunia baru...aku telah menjadi tunangan orang...yey..alhamdulillah...dgn bf or buah hati yg sedia ade...ceh tak reti nak letak ayat ape...erm almost 2 bulan lebih gitu...

N 21hb last week is my birhday...ke??...erm korang guess sndr la ek??ape pn aku msh muda...hahaha......amik cuti hampir seminggu, saje nk release tension n spend time dgn famili n encik tunang tercinta....tak lupa nk say thanks pd kwn2 tersayang yg wish my birthday ya...thanks utk ingatan dan doa kalian...encik tunang org pertama yg wish...hikhik....

Dalam masa melangkah ke hari baru selepas birhday thn ni..aku merenung balik hal2 thn lepas..ape yg aku da capai??...ape yg da berubah,yg semakin baik dlm hdp aku??..sume ni penting supaya kite tak lalai utk merangka ms depan...insyallah.

Seiring dengan tiada tulisan dlm blogku ini,menyepi tp tak la mendiamkan diri pn..aku telah menjalankan bisnes sparuh masa aku...ni kerana minat n juge utk side income..lain org lain caranye utk dptkan side income masing2...ade sorg kawan ni, dia buat partime kat tempat keje lama...but aku krg minat utk menambah tension keje yg ade...actually tak suke nk keje bawah org but what to do takdir belum izinkan aku utk keje dgn kompeni sndr...cewah...insyallah sedang berusaha ke arah itu.......

Selain menjual teddy bear or hadiah2 secara online ... aku juge baru saje tubuhkan perniagaan atas nama aku FME...khusus dalam menjual pakaian n aksesori...bertepatan dgn yana le..as a woman memang suke kpd hal yg cantik, indah.....kalau u'all berminat bleh tgk,pilih ekk...nak diskaun just pm me..hehe...sempat pomot lg tu.....

Minat bisnes ni da ade lama dlm diri..cume banyak sgt kekangan....dr segi modal, masa n mcm2 lagi le...so skang ni da takde alasan...kene jugek mulakan...takkan nk tunggu tua?? tunggu da pencen?? erm da buang masa yg ade tau....skang bab masa da kene agihkan dgn bisnes yg ade plus keje rutin nih...tensen tu kadang kala ade la..tp kene kuat....chaiyok2......

Oh ye...skang ni masa yana banyak di habiskan ngan baby tomey..hihi..baby girl,anak sedara @ anak pada akak sulung yana...24 jam mmg ade kat umah...mak yana yg jaga...so dr lahir mmg yana da pegang dia gak la skit...sometimes tlg2 mak jg kejap..letih woo jg baby or budak ni...takleh slh skit...merengek je...skang da masuk 8 bulan...da aktif berjalan gune wheel chair dia tu....kami syg dia sgt2...sbb anak sedara 1st kami yg kami jg dr lahir...kesayangan sluruh famili...

K la tu je wat ms ni...byk lak membebel kali ni...u'all take care ya...