Rabu, Ogos 08, 2012

Eh eh patut ke??

Assalam.....

Erm baru balik berjalan keluar sekejap tadi. ada sedikit rasa serba salah dalam hati ni. tidak ada kene mengena dengan family. suami dah izinkan aku keluar seorang pun tadi sebab ada urusan penting. Gini la ceritanya..

Selesai urusan aku so singgah la maxvalu ampang (niat hati nak beli pampers anakku)

P : dik dik... assalamualaikum... (seorang pakcik dengan anak lelakinya anggaran umur 7 tahun kot naik motor mendekati aku)
A : (dalam hati) alamak nak apa pulak pakcik ni-takut jugak nak dekat dia
P : nak minta tolong sikit, motor pakcik rosak dan nak repair. pakcik nak minta la sikit rm7, ikutkan nak rm50. ni anak pakcik (sambil tunjuk anak dia). minta tolong ye..
A : apa yang rosak? ni motor siapa pulak?
P : motor pakcik rosak, ni pinjam motor cina. (maksud pertanyaan aku, part motor mana yang rosak?)
A : (aku diam, ada rasa was-was) minta maaf la pakcik, saya nak beli pampers anak ni pun cukup-cukup je. maaf sangat-sangat ye pakcik..
P : Takpe-takpe

Aku pergi tinggalkan dia. ada rasa kesian. ada rasa was-was. entah la. aku seluk-seluk poket ingat nak bagi rm5 je tapi bila toleh belakang dia tengah cakap dengan seorang pakcik lain. tak jadi la aku nak patah balik. niat hati bila dah keluar kalau dia still ada situ aku nak bagi duit tu. tapi dah takde.

Ya Allah maafkan lah aku seandainya pakcik tu memang tengah susah dan aku tak menolong. Ampuniku Ya Allah. Maafkan saya ye pakcik...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan