Jumaat, Januari 30, 2009

10 ciri program affiliate yg terbaik



Aku skang ni tgh usaha utk mencari2 bisnes yg sesuai sbg keje sambilan aku yg lain.Antara bisnes yg mudah n tak perlu kluarkan modal adalah program affiliate.Skang ni pn aku tgh tggu payment 1st aku dr slh 1 program affiliate (pay per lead).Tak byk yg aku dpt tp ok la sbb aku tak kluarkan sesen pn..:) And nih mrupakan 1st trial aku utk affiliate pay per lead nih.

Bwh nih aku nk kongsi antara 10 ciri program affiliate terbaik yg aku petik dr website saudara Taufik Ramly (www.taufikramly.com) tp aku just ringkaskan okeh....

Pada hari ini ada 2 perkara yang memburukkan perniagaan affiliate, pertama program himpunan ebook affiliate yang mengarut dan yang kedua pula bila ramai yang berpendapat Affiliate program adalah satu skim atau program cepat kaya, malah ada pula yang bertanggapan affiliate program adalah sama seperti skim pelaburan atau Multi level marketing (MLM) dan paling kronik lagi mengatakan affiliate program adalah satu skim internet haram.

Pendapat negatif diatas adalah sama sekali salah, dan ianya harus diubah. Pemasar internet yang matang dan telah bertahun-tahun lamanya memasarkan produk afffiliate pasti tahu bahawa perniagaan internet pada hari ini telah mejangkaui dan telah berevolusi dengan pantas.

Ramai yang tertanya-tanya adakah benar atau tidak pemasaran affiliate mampu memberikan mereka satu ruang baru untuk menambah pendapatan. Mari kita lihat dengan lebih dalam sedikit, apakah ciri-ciri perniagaan affiliate yang mampu memberikan anda sebarang pendapatan yang berpanjangan? benar atau tidak ia mampu mengubah cara hidup anda dengan mempromosi produk syarikat affiliate? anda tentukan…

1- Program affiliate yang diusahakan oleh syarikat berdaftar (Suruhajaya Syarikat malaysia- “SSM” jika diMalaysia)

2- Produk yang memberi nilai tambah pada pelanggan

3- Produk yang diyakini mampu untuk bersaing & berkembang

4- Mempunyai produk produksi tersendiri (Inhouse productions)

5- Ciri perniagaan yang mampu untuk berkembang

6- Selidik potensi produk masa hadapan

7- Rekod Bayaran cemerlang

8- Khidmat pelanggan yang baik

9- Bantuan latihan (Jika ada)

10- Sistem komisen yang lumayan (tidak menindas)

Kalau korang nak tau lbh lanjut n tmbh ilmu ttg bisnes online nih, leh la g website address yg aku bg kt atas td ye...sekadar berkongsi ilmu...salam.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan