Isnin, Disember 17, 2012

Nak berkepit aje

Assalam,

Alhamdulillah semalam selesai satu hal, merisik untuk adik lelaki aku. Semua berjalan lancar. So in sha Allah, bulan feb next year dorang bertunang dan kahwin dalam setahun.

Sekarang tak nak bercerita pasal hal ni tapi anak aku yang dah pandai memilih orang. Time kami di jemput untuk makan malam yang serba ringkas, anak aku di ambil dengan bakal adik iparku tu. Bagi peluang untuk aku bersantap. Hehe. Dia memang nak pada mulanya. Dan seperti yang aku jangka dia nak sekejap je. Then dia merengek. Alamak tak dapek den nak menikmati makanan dalam pingganku. Huhu. Kena tunggu yang lain selesailah nampaknya.

Sebenarnya kes yang anak aku memilih orang ni aku perasan baru ni. Aku fikir dia cuma takde mood. Tapi aku salah. Kalau kakak aku dah lama tak datang rumah pun, dia takkan lama nak dengan kakak aku. Kalau kami keluar mana-mana, orang yang dia nak cuma aku, ayah dia dan nenek dia. Lain dia akan meraung.

Siang semalam pulak, ada saudara datang ke rumah dengan isteri dan anak dia 3 orang yang berumur 10yr, 7yr dan 2yr. Kebetulan masa mereka baru datang, anakku tidur. Then dia dah bangun tu, aku bagi dia duduk walker dia dan nak bagi dia main dengan anak-anak saudaraku ni. Mungkin dia tak perasan, awal-awal bukan main laju dia meluncur pergi kat mereka ni. Lepas tu tiba-tiba dia menangis, alahai sedih betul muka dia. Haha. Mungkin dia takut dan terkejut, tak pernah ada wajah-wajah tu. Ahaiii... so lepas ni tak dapek la aku nak berjimba-jimba gosip time kenduri ke, dah nye dia tak mau dengan orang lain.Padan muka ibunye. Hahahaha.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan