Selasa, Disember 18, 2012

Di sebalik....saat selepas melahirkan..

Kisah dah lama baru teringat untuk berborak kosong dengan suami.

Beberapa detik lepas saat aku selamat melahirkan buah hati pertama kami.. tiba-tiba aku terdengar nurse lain cakap...
" eh encik.. ok tak ni?? dia nak pengsan ni. duduk sini dulu. "

Aik ape kes dengan suami aku ni?? Saat tu memang aku tak ada daya langsung, nak gerak jari-jemari pun tak ada tenaga. Habis langsung tenaga selepas meneran. Tapi dalam hati memang nak tergelak (jahatkan??ade pulak nak gelakkan suami sendiri.haha). Baby kami masa ni sedang di bersihkan dan di timbang berat dll oleh nurse.

Hmmmm... agaknya dia ngeri tengok aku bersalin tadi banyak darah (getus hati aku.ceh.)

So dah lama kisah tu berlalu then aku teringat nak tanya ape jadi dia masa tu. Pusing? Nak pitam? Sebab tengok darah banyak ke?? Kihkihkih.

Dan suamiku membalas ;
"eh tak lah. i pun tak tau lah. tiba-tiba lutut i macam lemah. tapi kepala takde pening atau rasa nak pitam pun" huhu pelik.
"ada rasa mual ke nak muntah sebab tengok darah?"
"takde jugak"
"perut kosong?lapar?"
"tak lah"
"sebab tengok baby 'meloncat'?"
"hmmm tak jugak lah" (dia cerita bila dah last tu, time bahu baby kami dah lepas dia tengok anak kami keluar macam meloncat.laju keluar.hihi)
"ke u rasa lemah lutut sebab gembira terharu tengok baby?"
"memang gembira tapi bukan sebab tu rasanya" ... ok pelik bin ajaib!!

Takde kesimpulan yang dapat di buat cuma mungkin dia penat dan tak cukup rehat. Aku selamat melahirkan pukul 2 pagi lebih. Ye aku akui dia selalu ada teman aku bila time melawat start. Kalau dia takde teman, dia akan selalu sms tanya keadaan dan progres aku. Dah makin dekat kesakitan aku tu, dah makin dekat kelahiran lagilah dia pun tak dapat tidur.

Aku tau jugak dia terlalu risau. Sampaikan kena saman dengan polis trafik sebab tak ikat topi keledar dia tu. Aduhai.. suamiku. Dia kata nak cepat sebab belikan aku air kotak dan roti. Semua itu memori..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan