Selasa, Disember 04, 2012

Dah genap 8 bulan..

Assalam...

Hari-hari tengok perkembangan anak, sangatlah menyeronokkan. Biarlah perkembangan anak kita lambat sikit dari anak orang lain pun tak kisah. Dia pasti boleh buat nanti, bila dia dah sedia. Hah ni serba sikit perkembangan anakku (apa yang ingat je le ye)

- Setakat ni belum pandai merangkak lagi. Tapi mengesot sangat laju. Bila dia dah penat, dia menangis minta di angkat. Aku ibu yang tegas, aku suruh dia datang dekat aku dulu then baru aku angkat. Huhu. Sian dia. Tapi kalau dengan ayah dan nenek, memang la dia manja. Menangis sikit, dorang angkat terus.

- Gigi macam nak tumbuh, ada rasa kesat dekat gusi bawah dia. Semua benda nak masuk mulut untuk dia buat eksperimen merasa.

- Eh dia dah pandai tepuk tangan, since 7 bulan hari tu if tak silap. Aku suka nyanyi dan angkat tangan dia untuk bertepuk sejak dia baby. Tiba-tiba satu hari, dia tepuk tangan sendiri tanpa aku angkat. Haha ibu kagum nak oii. Mula tepuk tu, tangan macam tertutup sikit dan takde bunyi. Kira tak dapat bajet lagi, nak tepuk kan tengah tangan tu. eh korang paham ke?? haha. Lepas tu, improve. Sekarang tepuk siap bunyi kelepek-kelepek lagik. Suka dia tepuk tangan sekarang ni. Mama (kakak aku) dia, kalau datang jumpa kat rumah mesti kata "asif..tepuk tangan sayang..mama nak tengok"(ni sejak-sejak dia dapat tengok asif tepuk tangan tiba-tiba) dan kalau mood dia baik, dia tepuklah. "eh pandainya dia"...comel ok tengok budak kecik tepuk tangan.

- Duduk dah kuat. Tak pangku pun boleh. Tapi still kena jaga-jaga sebab dia kadang tumbang sendiri tanpa ada angin yang meniup. Haha.

- Dah boleh panjat naik atas perut aku. Bukanlah berdiri, tapi just macam meniarap. Sebelum ni dia tak berjaya naik atas badan aku. hehe.

** Haha mata besau sebab nak lawan flash kamera. Isk sekarang susah nau nak amik gambar dia, gerak-gerak tak dok diam anak terunaku ni..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan