Rabu, Mei 30, 2012

Yeaayyyy...berjaya marmet!!

Marmet ohh marmet...sebelum ni cuma tengok mommies cite serta komen pasal marmet dan tunjuk hasil dorang je kat KIM-Kumpulan ibu menyusukan...hehe...aku adalah salah sorang member tapi silent reader je la.seronok kat situ,banyak info dan bagi motivasi kat mommy cam aku ni.
Petang tadi tah kenapa rasa nak try (mungkin sebab baca yang salah sorang mommy tu kata jatuh hati pada marmet..best sangat ke??), aku cuma ada baca sekali je cara nak marmet kat blog sape tah.dia buat sebab anak dia yang besar sibuk kacau time dia nak pam. 

Kisahnye...

Minit-minit awal memang susah la, setitik-setitik lepas tu tak kuar apa langsung.tapi tak patah semangat,buat dan terus buat sampai la berjaya.yuhuuu..rupanya memang seronok wooo..croot croot susu kuar..lagi-lagi bila LDR datang laju ke main..hehe

Ni lah hasil aku buat selama 30 minit.. not bad la kan... for the first time

Sedikit Tips :
Untuk betul-betul kosongkan breast masa pump, hujung-hujung masa pump tu (kira susu yang kuar dah sikit), sambil pump try tekan bahagian belakang breast tu (ibarat kau menolak air susu tu ke bahagian depan breast la kan?). insyallah boleh dapat lagi 1-2oz. aku baru je realise semalam. kalau yang dah tau abaikan la ye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan